8 Kasım 2010 Pazartesi

SOSYAL GİRİŞİMCİLİK nedir?

10 yıl önce Sosyal Girişimcilik kavramı ile tanıştığımda, çok heyecanladığımı hep söylerim.
Nedeni kendimi ifade eden bir kavram ile tanışmamdı!

'78 kuşağından birisi olarak değişen Dünya koşullarının çözüm yöntemlerini de etkilediğini düşünüyorum.
Bu nedenle bugün toplumsal sorunlarda çözümün parçası olmak için önce fark edilmek sonra da fark ettirmek gerekiyor, diye inanıyorum.
İşte bunu en iyi başaranların da SOSYAL GİRİŞİMCİLER olduğuna inanıyorum. Çünkü bugünün sisteminde fark edilmek ve fark ettirmek için girişimcilik özelliklerine sahip olmak gerekiyor.

AMA Dünya'ya bambaşka bir gözle bakarak !!!


Bu da yapılanları ve sonuçları çok farklılaştırıyor.
Girişimci ile Sosyal Girişimci arasındaki TEK FARK bu! Ama herşeyi farklılaştıran da bu!
Hayata bakış açıımızı değiştirmedikçe de doğru bir sosyal girişim yapmamız da mümkün olamayacaktır.

Burada kendi kurduğumuz işin toplum için de faydalı olmasından bahsetmiyorum.
İngilizlerin tanımladığı SOCIAL ENTERPRISE larında hem kişiye hem de topluma, eğer gerçekten ilkeli çalışırlarsa,  
faydası olabileceğini en azından GENÇTUR dan dolayı çok iyi biliyorum.
Benim SOSYAL GİRİŞİMCİ diye tanımladığım kişiler ASHOKA nın tanımlamasına yakın.

Girişimci ile Sosyal Girişimci arasındaki farklar nelerdir?
Bu konuyu bir sonraki yazımda ayrıntılı olarak ele alacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder